Jag vann ett bokutgivningspaket

I torsdags scrollade jag igenom mina mail på mobiltelefonen. Först tänkte jag stänga ner dem, när min blick föll på en av raderna. Den var från BoD (Books on Demand).Vad var detta?

Hej Päivi,

Vi vill tacka dig för din medverkan i vår skrivartävling.

Jaha, ett rutinsvar för att meddela mig att någon annan har vunnit. Jada, jada, men jag fortsatte läsa.

Vi tyckte så mycket om din baksidestext och historia så vi har utsett dig som det vinnande bidraget!

Jag studsade till på platsen, svor några haranger utan att tänka på att jag befann mig på jobbet. Vad i h-e? Men vad f-n? Resten av dagen gick jag som i en dimma, med ett leende på läpparna. I fredags pratade jag med en trevlig person från BOD som förklarade för mig vad jag har vunnit. Jag har alltså vunnit en gratis utgivning av mitt manus Hallelujabröderna. I den ingår en författarintervju som de sedan lägger upp på deras blogg. Jag som trodde att Fjärilen i rummet skulle bli utgiven före Hallelujabröderna. Vinsten passar mig utmärkt då jag för närvarande är lite vidbränd av tidigare kontakter med bokförlag.

Det här är Hallelujabrödernas andra vinst. Första gången, i våras, vann den en lektörsläsning. Den har blivit läst av tolv lektörer! Det jag behöver göra nu är att revidera hela manus, korrekturläsa inlagan och en hel andra saker som lär dyka upp.

Igår jobbade jag med omslaget. Den är inte helt färdig, då vänliga själar hjälper mig att förbättra baksidebudskapet. Jag är inte helt nöjd med bilden. Den är mycket fin, men jag är rädd att förlora några läsare med det starka intrycket. Hojta gärna här, vad ni tycker om omslaget. Jag har några månader av arbete att utföra tills boken finns ute på bokmarknaden, kanske till nästa vår. Vi får se hur det blir med det. Psst, den fina bilden är fotad av Tim Marshall.

Förslag omslag Hallelujabröderna.png

3 kommentarer på “Jag vann ett bokutgivningspaket

Add yours

  1. Hej Päivi, grattis till bokutgivningsvinsten! Tyvärr gillar jag inte omslagsfotot. Jag, som haft den stora förmånen att få läsa manuset, tycker inte det speglar boken. Jag ser hellre en bild (foto eller tecknad) av tre män i svarta kläder, en av dem bärandes på en sportbag, en annan på en bibel, den tredje med skjortan hängandes utanför och lite oknäppt, gåendes längs en slingrande landsväg med en kyrka eller en kapellbyggnad längst bort, en vägskylt med ”Helgeryd”.

    Gilla

Lämna en kommentar

Blogg på WordPress.com.

Upp ↑